AVALUACIÓ DEL TEU GRUP :
1. Anota en un full quantes
d’aquestes habilitats tenen els membres del teu grup quan parlen i quan escolten.
Després, posa-ho en comú.
QUAN PARLA
• Mira a tots els qui formem el grup
• S’expressa amb precisió. Es nota que abans de parlar ha organitzat els seus pensaments.
• No pretén tancar massa idees en una frase. Sap que l’eficàcia augmenta amb la brevetat.
• Li demana a l’altre si ho entén o que ho expliqui amb les seves paraules. Està pendent de si els altres l’entenen. Els fa preguntes.
• Busca el moment oportú. No parla quan li domina una emoció negativa que pot ferir els altres. Busca els punts que permeten arribar a acords i no els que ens separen.
• Sap que es pot equivocar.
• Empra el to de veu adequat. Ni crida ni xiuxiueja.
• Empra tons diferents segons el que vol dir. Si diu quelcom important ho diu lentament subratllant les paraules i mirant fixament.
• No parla massa ràpid ni massa lentament. Deixa pauses per veure si l’altre l’entén o per a subratllar una idea.
• Amb els braços i les mans subratlla el que vol dir i no té una actitud tancada.
QUAN ESCOLTA
• Escolta a tothom, sigui qui sigui qui parla.
• No pensa en la resposta mentre escolta.
• Prova d’entendre el sentit del que vol dir. Fa preguntes per entendre millor.
• Sap entendre sense jutjar.
• Mira als ulls.
• No se sent ferit encara que l’altre l’ataqui.
• No fa altres coses.
• No interromp.
• Demostra interès assentint o manifestant que ho entén.
• Manifesta el que li agrada del que diu l’altre.
• Mira a tots els qui formem el grup
• S’expressa amb precisió. Es nota que abans de parlar ha organitzat els seus pensaments.
• No pretén tancar massa idees en una frase. Sap que l’eficàcia augmenta amb la brevetat.
• Li demana a l’altre si ho entén o que ho expliqui amb les seves paraules. Està pendent de si els altres l’entenen. Els fa preguntes.
• Busca el moment oportú. No parla quan li domina una emoció negativa que pot ferir els altres. Busca els punts que permeten arribar a acords i no els que ens separen.
• Sap que es pot equivocar.
• Empra el to de veu adequat. Ni crida ni xiuxiueja.
• Empra tons diferents segons el que vol dir. Si diu quelcom important ho diu lentament subratllant les paraules i mirant fixament.
• No parla massa ràpid ni massa lentament. Deixa pauses per veure si l’altre l’entén o per a subratllar una idea.
• Amb els braços i les mans subratlla el que vol dir i no té una actitud tancada.
QUAN ESCOLTA
• Escolta a tothom, sigui qui sigui qui parla.
• No pensa en la resposta mentre escolta.
• Prova d’entendre el sentit del que vol dir. Fa preguntes per entendre millor.
• Sap entendre sense jutjar.
• Mira als ulls.
• No se sent ferit encara que l’altre l’ataqui.
• No fa altres coses.
• No interromp.
• Demostra interès assentint o manifestant que ho entén.
• Manifesta el que li agrada del que diu l’altre.
AUTOAVALUACIÓ DEL GRUP I TEVA:
2. Contesta aquestes
preguntes sobre la teva actitud envers el teu grup. Posa-ho en comú.
QUAN ENS REPARTIM LA FEINA:
• Primer decidim entre tots la tasca que farem?
• Després, entre totes i tots ens la repartim segons les nostres habilitats?
• Primer decidim entre tots la tasca que farem?
• Després, entre totes i tots ens la repartim segons les nostres habilitats?
LA MEVA ACTITUD DAVANT EL GRUP:
- Ajudo a organitzar?
- Animo el grup, atenc a aquell o aquells que se senten sols?
- Depenent del moment, a vegades desconnecto?
- Vull que guanyin les meves idees?
- Treballo poc?
- Animo el grup, atenc a aquell o aquells que se senten sols?
- Depenent del moment, a vegades desconnecto?
- Vull que guanyin les meves idees?
- Treballo poc?
EN RESUM:
• El que més puc aportar al grup:
.......................................................................
• El que més em costa:...................................................
• He esforçar-me en......................................
• El que més em costa:...................................................
• He esforçar-me en......................................
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada